| 16-02-12 | 16:34 | door : Martin Marsoeki jr. / SOEKIakaDRC
 
Voor iedereen die het nog niet weet: Op zaterdag 25 feb wordt er een oldschool feestje georganiseerd n.a.v. deze FB groep. Het is een initiatief van Toine Bloks en mijzelf maar it's supposed to be a group effort! Het vindt plaats in Cafe De Hoogste Tijd in Eindhoven van 23.00u tot 04.00u en is gratis toegankelijk. Een feestje voor ons en door ons dus.

We willen zo veel mogelijk mensen de kans bieden om hun ding te doen en het idee is om een paar (korte) live acts te doen en verder ieder half uur een andere DJ. We hebben al een aantal mensen die zich hebben opgegeven,
MAAR DIT IS EEN OPROEP AAN IEDEREEN HIER OM ZICH TE MELDEN
(meld je bij mij in een PM)

WAT HEBBEN WE AL:
- 3 DJ's bevestigd (o.a. Alex en Ruud)
- 2 live acts van ongeveer 20 min. per stuk:
Kay LC & DC Real
Are MC (ex Dope Posse)
- Open Mic sessie van ongeveer 20 minuten
- Writers Corner (low profile)
- DVD met oldschool foto's gemaakt door Chris the Wiz die op beamer en schermen
wordt geprojecteerd.

WAT ZOEKEN WE NOG:
Met name oldschool dj's die een half uurtje willen spinnen! VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: Het is een OLDSCHOOL HIPHOP AVOND EN ALLES WAT DAARONDER VALT, dus ook original breaks, os electro etc. En dus in principe GEEN shit van zeg maar na '92.

WAT ZOEKEN WE VERDER NOG:
Sowieso: Mensen die zin hebben in een kleine maar vette oldschool party: bring ya friends!
- Iemand die een digi-flyertje wil maken.
- Iemand die zich wil ontfermen over ( eenvoudige) technische zaken.
- Een HOST!!?

Wat wordt er NIET geboden:
Reiskosten, fee, muntjes

WAT WORDT ER WEL GEBODEN:
- Een vet feestje van ons en door ons.
- EEUWIGE ROEM.
(uiteraard wordt ervoor gezorgd dat je je platen etc. veilig op kan bergen wanneer je niet performed)


Party. from Give Respect 2 Get Respect on Vimeo.

 
    1.The power of a true artist cannot be found in brag and boast, but in the ability to inhale life and exhale respect..
    2.And while many opt to loudly retrofit manifestos with certificates of self self self..we build
    3.In silence and humility, as taught by the great and not so great ones..we build
    4.Never forsaking heritage nor significance of hiphop's elements past, present and future..we build
    5.With mannerisms stamped peaceful, yet highly combatant..when engaging in dialog..yes we build..
    6.With blatant disregard of monetary benefits and main street compliance requirements..we build
    7.Syllable by syllable, beat by beat, banking on education..we build
    8.Scarred by decades of controversy and unfounded backlash, yet..we build
    9.From 0031 to globalwood resonating one noise..we build
    10.GR2GR..spread the word to your community...and build

 

 

| 12-02-12 | 11:34 | door : Martin Marsoeki jr. / SOEKIakaDRC
Muziekcafé: Zo werken hiphoppodia en -festivals
( Klik Op De FOTO...En probeer mij te vinden!! )

Muziekcafés

Zo werken hiphoppodia en -festivals (verslag)

'Kwaliteit is echt cruciaal'

Het was bomvol in de kantine van Muziek Centrum Nederland. Reden betrof het muziekcafé ‘zo werken hiphoppodia en festivals’. Onder het toegestroomde publiek bevonden zich naast veel hiphopliefhebbers ook beginnende artiesten die benieuwd waren hoe binnen te komen bij het grotere publiek. ‘Kwaliteit is echt cruciaal’. 

Wiecher Troost, programmeur van het Appelsapfestival, trapt af en vertelt over de werkwijze die zij hanteren als het op het boeken van hiphopartiesten aankomt. ‘In het begin hadden we hier eigenlijk nog helemaal geen visie over. Appelsap is voortgekomen uit de drang om hiphop te tonen aan het publiek en langzaam uitgegroeid tot iets groots. We zijn eigenlijk altijd via via aan onze artiesten gekomen, de ons-kent-ons-scene. Vooral vroeger waren er nog niet zoveel kanalen om nieuw talent te ontdekken. De laatste jaren heeft hiphop een vogelvlucht genomen en zijn er veel meer boekingskantoren bijgekomen. Wij hebben altijd geprobeerd progressief en toonaangevend te programmeren. Een vereiste is ook dat we het zelf goed moeten vinden en live moet de act sterk zijn. We zijn op zoek naar hypejes, primeurtjes en vernieuwing. Kort voor het festival programmeren hoort daar dan ook bij.’

Groningen versus Randstad
Pieter Kleinhout, programmeur van het New Attraction festival in Groningen, richt zich vooral op de nationale en internationale top, afgewisseld met lokaal talent dat zich hier aan kan optrekken. Voor dit talent is er dan ook de zogenaamde Urban Academy: workshops, masterclasses en meetingen voor de urban arts. Wel blijft er altijd nog een kloof bestaan tussen het hoge Noorden en de meer stedelijke omgeving. ‘Het grootste verschil tussen de Randstad en Groningen is dat voor de mensen uit de Randstad Groningen heel ver weg is, maar voor de mensen uit Groningen de Randstad dichtbij. Wanneer hiphopartiesten uit bijvoorbeeld Amsterdam hierheen komen, merken ze op dat het hier helemaal nog zo slecht niet is.’

Angstig
Edwin Bruins van poppodium ’t Kasteel in Alphen aan den Rijn merkt dat hiphop een ondergeschoven kindje is bij zijn stage, in tegenstelling tot veel andere podia. En dat heeft zo zijn redenen. ‘Vijf jaar geleden hadden we een hiphopfeest dat volledig uit de hand liep. Sindsdien zijn we angstig om weer hiphopartiesten te boeken. Daarbij zijn er onder onze vrijwilligers, die tips geven aan de boekers, weinig geïnteresseerden in hiphop, waardoor het niet echt van de grond komt. We moeten misschien nog even wennen aan de doelgroep.’

Irfan Er van boekingskantoor Top Billin’ geeft toe dat het dan ook niet zo snel gaat werken bij dit podium. ‘We willen zeker zijn dat artiesten voor een goed gevulde zaal staan, in plaats van voor een man of tien.’

België
Dat de Belgische hiphopscene niet veel voorstelt, wordt duidelijk uit de woorden die de Vlaamse Tim Dalle van hiphopplatform III City uitspreekt. ‘Sinds 2008 houden wij Nederlandstalige hiphopavonden in Club Petrol in Antwerpen. Als organisatie zijn we uitgegroeid tot kenniscentrum van België over hiphop. Boekers vragen ons om informatie over bepaalde artiesten. We zijn dan ook altijd op zoek naar Nederlandse hiphopartiesten die de Belgische markt willen verkennen en zo mogelijk overnemen.’ 

Kwaliteit
Uit het vragenrondje waarmee geëindigd wordt, komt een aantal belangrijke tips voor beginnende hiphopartiesten naar voren. Zo stelt Wiecher Troost heel duidelijk dat de kwaliteit van de muziek van essentieel belang is, wil je geboekt worden. ‘Het moet bijvoorbeeld goed afgemixt zijn, wil je opvallen. Ben je niet zeker van je zaak, wacht dan nog even.’ 

De programmeurs zijn in ieder geval goed te bereiken. Pieter Kleinhout: ‘Via de mail zijn we gemakkelijk bereikbaar en we lezen alles wat we binnenkrijgen.’ Wiecher beaamt dit: ‘Ik lees en luister alles wat ik binnenkrijg.’ Op de vraag of grote hiphopsites als Puna en State de enige manieren zijn waarop de boekers nieuw talent ontdekken, antwoordt Wiecher negatief. ‘Nee, zeker niet. We houden bijvoorbeeld ook andere festivals in de gaten en ik ben ook vaak te vinden op talentenavonden. Het hangt alleen niet louter af van talent. Onze persoonlijke smaak speelt ook een grote rol bij het boeken. Wij moeten het tof vinden. Het gevoel en de timing moeten goed zijn. Het blijft tenslotte ons feestje.’

Een van de laatste vragen, ‘hoe kan ik meer bekendheid verkrijgen, wanneer ik in mijn omgeving nergens in aanraking kom met de hiphopscene?’, komt van een jongen uit een niet nader genoemd dorp. Het antwoord van Wiecher is duidelijk: ‘Probeer dan toch op te vallen en prikkel de mensen. Kwaliteit is cruciaal!’ 

(tekst Daniël Evers)

Bookmark and Share



| 18-01-12 | 03:13 | door : G-Spot Highlightz / Martin Marsoeki jr. / SOEKIakaDRC



| 27-06-11 | 19:13 | door : Martin Marsoeki jr. / SOEKIakaDRC

 

Alles Op Een Rij -tje!

  1. http://www.thetunnel.nl
  2. http://www.hiphophobbyklub.nl
  3. http://www.derauweschool.nl
  4. http://www.beatz-rollz-and-no-goalz.nl
  5. http://www.thedefrcposse.com
  6. http://www.hiphopstage.nl
  7. http://www.hiphopcafe.nl
  8. http://www.wadapatjarecords.nl
  9. http://www.bietbakkers.nl
  10. http://www.soeki70.nl
  11. http://www.t88s.com
  12. http://www.alleswatplakthoeftgeenstickertezijn.nl
  13. http://www.gerrie-the-giant.nl
  14. http://www.hiphopetterbak.nl
  15. http://www.imadeyoulook.nl
  16. http://www.watzijnertochleukedingentekoop.nl
  17. http://www.witlofenheet.nl
  18. http://www.xxxsoekiakadrcxxx.nl
  19. http://www.hiphop-is-a-sampling-sport.com
  20. http://www.gr2gr.com
  21. http://dangerzone-havenstadfm.nl/

 

http://www.mirjam-muller.com/

http://www.dyson.nl/ ( sponsor )

http://zephyrgraffiti.com/